به لطف سادگی کار با برنامه فوتوز در آی او اس، پاک کردن عکس ها از گالری آیفون بسیار ساده است حتی اگر عکسی را دوست نداشته باشید ممکن است به اشتباه آنرا نیز درکنار دیگر عکس ها پاک کنید، اما خوشبختانه بازگردانی عکس های پاک شده نیز به همان اندازه ساده است.

عکس ها پس از پاک شدن کجا می‌روند

زمانیکه شما یک عکس را از برنامه فوتوز خود پاک می کنید، در واقع پاک نمی‌شود و برای اینکه شما ممکن است پشیمان شوید بصورت خودکار به زباله دان برنامه فوتوز برنامه فوتوز برده می‌شود و پس از نزدیک به ۴۰ روز بصورت خودکار و برای همیشه پاک خواهد شد، البته اگر از  بخش زباله دان برنامه پاک یا بازگردانی نکرده باشید و هنوز آنجا باشد.

با پاک کردن یک عکس، در واقع آنرا به زباله دان می‌فرستید و گوشی حدود ۴۰ روز به هر عکس زمان بازگردانی داده و پس از آن برای همیشه پاک خواهد شد مگر آنکه پیش از رسیدن این زمان بصورت دستی آنرا بازگرداری یا Recover کنید.

برخی کاربران از این روش پاک کردن موقت بعنوان راهی برای پنهان کردن عکس ها استفاده می‌کنند اما اینکار بسیار نادرستی است، چراکه اگر به هر دلیلی فراموش کنید که عکس یا عکس هایی را که برای مخفی کردن پاک کرده اید از بخش پاک شده ها بازگردانی کنید، عکس های شما برای همیشه پاک خواهند شد و در این وضعیت راهی برای برگرداندن آنان وجود ندارد.

بازگردانی عکس تکی و یا چندین عکس پاک شده

انجام این کار بسیار تر از آنست که فکر می‌کنید، برای دسترسی و بازگردانی عکس‌های پاک شده در آیفون مسیر زیر را بروید:

  1. برنامه فوتوز برنامه فوتوز را باز کنید
  2. از منوی پایین برنامه صفحه گزینه Albums را لمس کنید 
  3. به پایین صفحه بروید و آخرین گزینه را برگزینید «Recently Deleted»  در این گام چنانچه عکسی برای بازگردانی وجود داشته باشد در این بخش خواهید دید.


پس از انجام سه مورد بالا، چند گزینه برای پاک کردن همیشگی یا برگرداندن عکس یا عکس هایتان دارید که در ادامه به آن می‌پردازیم:


بازگردانی عکس تکی:

  1. عکس را لمس کرده و نگهدارید
  2. از گزینه های نمایان شده گزینه‌ی Recover را بزنید


بازگردانی چندین عکس پاک شده بصورت همزمان:

  1. پیش از گزینش عکس، از سمت راست بالا گزینه‌ی Select را بزنید
  2. عکس های که میخواهید بازگردانی کنید را نشانه گذاری کنید
  3. سپس از بخش پایین صفحه گزینه‌ی Recover را بزنید


بازگردانی تمامی عکس های پاک شده:

  1. از سمت راست بالا گزینه Select را بزنید
  2. از سمت پایین راست گزینه Recover All را بزنید


همچنین بخوانید: آموزش پنهان کردن عکس و ویدیو در آیفون

پاک کردن همیشگی یک یا چندین عکس از زباله دان

اگر میخواهید یک یا چند عکس یا حتی تمامی عکس های موجود در بخش زباله دان برنامه فوتوز برنامه فوتوز خود را پاک کنید این بخش را از دست ندهید.

پیش از هر چیز باید بگوییم برای پاک کردن همیشگی، باید ابتدا عکس یا عکس‌های دلخواه را از میان دیگر عکس ها یکبار پاک کرده و سپس همین کار را در بخش Recently deleted تکرار کنید.

پاک کردن همیشگی یک عکس:

  1. از سمت راست بالا گزینه Select را بزنید
  2. عکس دلخواه را پیدا کرده و آنرا نشانه گذاری نمایید
  3. از منوی پایین سمت چپ گزینه Delete را بزنید


پاک کردن همیشگی تمام عکس های پاک شده:

  1. از سمت راست بالا گزینه Select را بزنید
  2. سپس از سمت چپ پایین گزینه Delete all را لمس نمایید

دقت داشته باشید که پس از اقدام برای پاک کردن همیشگی عکس ها، پیامی هشدار آمیز از اینکه عکس ها دیگر قابل بازیابی نخواهند بود به شما نمایش داده خواهد شد که هربار بر اساس شمار عکس ها متفاوت است و شما باید پس از این پیام گزینه Delete Photo/Delete Photos را بزنید.

سخن پایانی

پاک کردن عکس ها در گوشی آیفون خیلی ساده و راحت است اما بازگردانی آن نیز به شرطی که هنوز در زباله دان برنامه فوتوز تان مانده باشند کار ساده ای است. همواره تلاش کنید عکس هایتان را با دقت مدیریت کنید تا از ناپدید شدن آنها بر اثر کم دقتی در زمان پاک کردن پیشگیری کرده باشید، و اگر متوجه ناپدید شدن یک عکس شدید هرچه زودتر به بخش پاک شده ها بروید چراکه ممکن است زمان ۳۰ / ۴۰ روزه پیش از پاک شدن همیشگی آن، رو به پایان باشد.


- همچنین بخوانید: