به گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، قرار است به همراه ویژگی‌های جدیدی که در پایان امسال با iOS 18 ارائه می‌شوند، قابلیت‌های سفارشی سازی صفحه اصلی بیشتری برای کاربران اپل فراهم شود. طبق این گزارش، اپل در به روز رسانی iOS 18 قابلیت سفارشی‌سازی صفحه اصلی را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. پیش‌تر اپل گفته بود بر این باور است که iOS 18 بزرگترین به روز رسانی آیفون تا به حال خواهد بود.


انتظار می‌رود بروز رسانی جدید اپل، تلاش‌های این شرکت را در زمینه پشتیبانی از شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی و استفاده از ویژگی‌های آن برای بسیاری از برنامه‌های اصلی، یکپارچه کند. پیشتر نیز گزارشی درباره گفتگوی اپل با هوش مصنوعی چت جی پی تی و گوگل جمینی منتشر شده بود اما خبر نهایی در دست نیست و هنوز هیچکس نمی‌داند در نسخه جدید آی او اس کدام هوش مصنوعی در دسترس کاربران خواهد بود.


همچنین در بین ویژگی‌های جدید iOS 18 می‌توان به گسترش ویژگی‌های کاربردی موجود در ایرپاد پرو اشاره کرد که به کمک آن‌ها می‌توان این دستگاه را به وسیله‌ای همچون سمعک تبدیل کرد.



همچنین بخوانید: کدام آیفون ها بروزرسانی iOS 18 را دریافت می‌کنند؟



بر اساس گفته‌های مارک گورمن، iOS 18 در زمینه طراحی دارای تغییراتی خواهد بود که از visionOS (سیستم عامل مورد استفاده در Apple Vision Pro) آمده است.

گفته می‌شود که در بین تغییرات گنجانده شده، برنامه‌هایی مانند Freeform که یک برنامه وایت برد داخلی برای آیپد، آیفون و مک است، ویژگی‌های جدیدی به دست می‌آورند.