به نظر می‌رسه پروژه خودروی اپل که بیش از یک دهه مشغول کار بر روی اون بود، متوقف شده. بر اساس گزارشی که در روز سه‌شنبه منتشر شد، پروژه طولانی مدت خودروی اپل که با نام (Project Titan) نیز شناخته می‌شود با شکست روبرو شده است.

جزئیات این موضوع در حال حاضر بسیار اندک است اما مارک گرمن (Mark Gurman) می‌گوید که پروژه (Apple Car) پس از سال‌ها بالاخره به طور کامل لغو شده است.

شرکت اپل روز سه شنبه مرگ این پروژه را اعلام کرد و سبب شگفتی ۲۰۰۰ کارمندی شد که روی این پروژه کار کرده‌اند. جف ویلیامز (Jeff Wiliyams) مدیرعامل اپل و کوین لینج (Kevin Lynch) معاون رئیس جمهور این خبر را اعلام کردند.


گویا قرار است برخی از کارمندان این بخش به قسمت توسعه و تحقیقات هوش مصنوعی اپل تحت مدیریت John Giannandrea بروند. مشخص نیست باقی آنها برای ادامه کار به کدام بخش اپل منتقل شوند. بر اساس شنیده‌ها این تصمیم توسط مدیران ارشد اپل در چند هفته گذشته گرفته شده است.

جاده طولانی و پرپیچ و خم خودروی اپل

اولین اشاره‌ها به پروژه خودروسازی اپل در پاییز ۲۰۱۴ بود، زمانی که رسانه‌ها آگاه شدند شرکت اپل در حال استخدام مهندسانی جهت کار بر روی پروژه‌ای به نام تایتان می‌باشد. این شایعات قابل تایید نبودند به همین دلیل در آن زمان منتشر نشدند.

ماه‌ها بعد جزئیات این شایعات توسط رسانه‌های دیگری نیز تایید شد که نشان می‌داد آنچه در مورد پروژه‌ای با نام تایتان ادعا شده، حقیقت دارد. در گزارشی گسترده از بلومبرگ در دسامبر ۲۰۲۲ ادعا می‌شد که تولید خودروی اپل به دلیل تغییراتی که این شرکت در پروژه ایجاد کرده است، بیشتر طول می‌کشد.


همچنین بخوانید: رنگ‌های جدید آیفون ۱۶ لو رفت!


به جای یک سیستم خودران تمام عیار، اپل به دنبال طراحی خودرویی معمولی‌تر با فرمان و پدال ساده‌تر بود. این منابع ادعا کردند که رانندگی کاملاً خودکار با خودروهای اپل فقط در بزرگراه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین یک تاریخ لانچ هم از سوی اپل برای سال ۲۰۲۶ معرفی شده بود که با توقف پروژه خودروی اپل، کنسل خواهد شد.

گذشته از تغییرات زمانی، اپل همچنین تغییراتی در پلن‌های پولی خود نیز داشته است که در آغاز قرار بود هر خودروی اپل ۱۲۰ هزار دلار قیمت داشته باشد در حالی که پیش از آن، قیمت اعلام شده برای کاربران ۱۰۰ هزار دلار بود.

پیش‌تر نیز یک پژوهشگر شناخته شده در مورد خودروی اپل گفته بود که این خودرو در راه است و در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد.