با اینکه به لطف سیستم عامل آی او اس، تنظیمات گوشی آیفون به ساده‌ترین شکل و برای کارایی آسان طراحی شده‌اند، ولی بازم ممکنه برای پیدا کردن موارد ریزی مثل صدای قفل شدن صفحه شاید گاهی با چالش روبرو بشید.

صدای قفل صفحه آیفون چیست

همونطور که بالاتر هم به صورت کوتاه گفته شد، صدای قفل صفحه یا به انگلیسی Lock Sound در حقیقت صدایی هست که در لحظه قفل شدن گوشی پخش میشه.

این ویژگی زمانی کاربردی هست که برای گوشی روی روی میز یا هر جای دیگه ای میذارید یا دستتون بنده و نمی‌تونید اونرو ببینید، شما با شنیدن این صدا متوجه قفل شدن صفحه گوشی قفل می‌شید و نگرانی بابت باز بودن قفل ندارید.

البته این صدا هنگامی که به با زدن دکمه قفل، صفحه گوشی قفل می‌کنید هم ممکنه به گوش برسه (اگه این گزینه در تنظیمات روشن باشه).

چگونگی روشن یا خاموش کردن صدای قفل صفحه

انجام این کار توی نسخه‌های ios ۱۶ به پایین با نسخه‌های بالاتر کمی متفاوت هست و بنابراین به صورت جداگونه برای هر کدوم نوشتیم:

در iOS 16 و بالاتر

  1. برنامه تنظیمات برنامه تنظیمات را باز کنید
  2. در نسخه iOS 16 و بالاتر گزینه Sounds & Haptics رو لمس کنید
  3. بخش System Sounds & Haptics رو پیدا کنید
  4. گزینه Lock Sound رو به دلخواه روشن یا خاموش کنید

همچنین بخوانید: آموزش مخفی کردن و قفل گذاری روی عکس و ویدیو

در iOS 16 و پایین‌تر

  1. برنامه تنظیمات برنامه تنظیمات را باز کنید
  2. گزینه Sounds رو گزینش کنید
  3. صفحه رو به بالا بکشید و گزینه Lock Sound رو پیدا کرده و اونرو روشن یا خاموش کنید

تغییر صدای قفل صفحه آیفون

شاید بخواید صدای لحظه قفل شدن صفحه آیفون رو تغییر بدید اما متاسفانه باید بگیم که این مورد در iOS محدوده و فقط یک صدای پیش فرض برای اون هست که شبیه به صدای عکس انداختن با دوربین ولی کمی نازک تره.

حالا که تا اینجا اومدین، شاید درباره تغییر آهنگ زنگ، صدای پیامک و نوتیفیکیشن آیفون هم کمک بخواین، برای این مورد پیشنهاد می‌کنم آموزش تغییر آهنگ زنگ، صدای پیامک و نوتیفیکیشن رو بخونین.

سخن پایانی

با اینکه شاید صدای قفل صفحه برای برخی زننده یا گوش خراش باشه، روشن بودنش می‌تونه در مواقعی کاربردی باشه. البته شایدم از صدای قفل شدن صفحه خوشتون بیاد و در این صورت چرا اصلاً خاموشش کنید.