یکی از بهترین ویژگی ها در گوشی های آیفون امکان مخفی کردن تصاویر دلخواه و پنهان کردن آنها از لیست تصاویر برنامه Photos است، از زمانیکه اپل نسخه iOS 16 را معرفی کرده ویژگی قفل گذاری روی تصاویر نیز به این برنامه افزوده شده که در این آموزش به چگونگی انجام آن می‌پردازیم.

پیش از آغاز توجه داشته باشید که قفل گذاری تصاویر تنها در آیفون هایی که دارای نسخه iOS ۱۶ و بالاتر هستند قابل انجام است، بنابراین گوشی‌هایی که نسخه iOS آنها پایین‌تر از ۱۶ باشد امکان قفل گذاری روی تصاویر پنهان شده را نداشته و تنها می‌توانند تصاویر را پنهان کنند.

برای بروزرسانی نسخه iOS آیفون خود پیشنهاد می‌کنیم آموزش بروزرسانی آیفون را ببینید.

در ادامه این آموزش به چگونگی مخفی کردن تصاویر می‌پردازیم و سپس به آموزش قفل گذاری تصاویر مخفی شده خواهیم پرداخت، همراه ما باشید.

آموزش مخفی کردن عکس در آیفون

انجام اینکار در نسخه های آی او ای ۱۶ به بالا و ۱۶ به پایین کمی متفاوت است به همین دلیل ما برای هر کدام یک روش جداگانه معرفی می‌کنیم:

در نسخه های آی او اس پایین‌تر از ۱۶:

مخفی کردن یک یا چند عکس:

  1. برنامه فوتوز برنامه فوتوز را باز کنید
  2. برای مخفی کردن عکس تکی، آنرا لمس کنید و اگر میخواهید چندین عکس را بصورت همزمان پنهان کنید در صفحه از گزینه های بالا گزینه Select را بزنید و عکسهای موردنظر را نشانه گذاری کنید، در هر دو روش پس از انتخاب عکس یا عکس ها از منوی پایین سمت چپ گزینه اشتراک گذاری  را لمس کنید
  3. صفحه را به بالا کشیده و گزینه Hide را بزنید
  4. دکمه Hide Photo را بزنید (اگر چندین عکس را انتخاب کرده باشید دکمه به این صورت نمایش داده خواهد شد Hide 12 Photos که در این حالت ۱۲ عکس انتخاب شده اند)

 

همچنین بخوانید: آموزش بازگردانی عکس های پاک شده در آیفون

در نسخه های آی او ای 16 و بالاتر:

  1. برنامه فوتوز برنامه فوتوز را باز کنید
  2. برای پنهان سازی یک عکس، عکس موردنظر را لمس کرده و گزینه بیشتر را لمس کنید و سپس گزینه Hide را بزنید، برای پنهان کردن چندین عکس نیز در صفحه تصاویر گزینه Select را بزنید و تصاویر دلخواه را انتخاب کرده سپس دکمه سمت راست پایین اشتراک گذاری را بزنید
  3. گزینه Hide را بزنید

پس زدن گزینه Hide یک هشدار نمایان خواهد شد که به معنی آنست که «عکس ها پس از مخفی شدن دیگر در اینجا نمایش داده نمی‌شوند و باید در آلبوم Hidden آنها را پیدا کنید»

 

پیدا کردن عکس های مخفی شده

  1. برنامه فوتوز برنامه فوتوز را باز کنید
  2. از گزینه های منو پایین، گزینه Albums را لمس کنید
  3. صفحه را به بالا بکشید و زیر بخش Utilities آلبوم Hidden را لمس کنید
  4. چنانچه گوشی شما دارای آی او اس نسخه ۱۶ به بالا باشد و آلبوم مخفی ها را قفل کرده باشید آیکون قفل در کنار نام آلبوم نمایش داده می‌شود.

 

چگونه عکس های مخفی را از حالت مخفی دربیاوریم

در آی او اس 17 و بالاتر:

  1. برنامه فوتوز برنامه فوتوز را باز کنید
  2. از منوی پایین گزینه Albums را بزنید
  3. در بخش پایینی آلبوم Hidden را پیدا کرده و آنرا لمس کنید
  4. برای نمایان کردن یک تصویر، آن را لمس کرده و سپس از سمت راست بالا گزینه بیشتر را بزنید، برای نمایان کردن چندین تصویر نیز در فهرست تصاویر از سمت راست بالا گزینه Select را بزنید و عکس های دلخواه را نشانه گذاری کرده و سپس گزینه اشتراک گذاری را از سمت چپ پایین لمس کرده و گزینه Unhide را انتخاب کنید.

در آی او اس 16 به پایین:

  1. برنامه فوتوز برنامه فوتوز را باز کنید
  2. از گزینه های منو پایین، گزینه Albums را لمس کنید
  3. صفحه را به بالا کشیده و در بخش Utilities آلبوم Hidden را لمس کنید
  4. برای خارج کردن عکس تکی از حالت مخفی عکس را لمس کرده و گزینه اشتراک گذاری را از سمت چپ پایین برگزینید و گزینه Hidden را بزنید، برای نمایان کردن چندین عکس مخفی نیز در فهرست تصاویر از سمت راست بالا گزینه Select را بزنید و تصاویر دلخواه را برای نمایان کردن نشانه گذاری کنید، سپس از سمت چپ پایین گزینه اشتراک گذاری را بزنید و گزینه Unhide را انتخاب کنید.

پس از زدن گزینه Unhide هشداری نمایان می‌شود که گویای اینست: «چنانچه تصاویر را از حالت مخفی خارج کنید در فهرست عکس ها نمایش داده خواهند شد»

 

سخن پایانی

از بهترین ویژگی‌های برنامه فوتوز در گوشی‌های آیفون امکان پنهان سازی تصاویر است که در نسخه iOS ۱۶ و بالاتر امکان رمزگذاری بر روی آن نیز فراهم است، در انجام این کار دقت کنید چرا که ممکن است شیوه انجام آن را فراموش کرده و به راهنمایی بیشتری نیاز داشته باشید.

نام آیفون یار را به خاطر داشته باشید و هرگاه به ایرادی خوردید آن را در گوگل جستجو کنید.