آیفون ۱۲ هم‌اکنون و پس از انتشار iOS 17.4 کمی سریعتر از قبل شارژ می‌شود اما هنوز توان دریافت سرعت شارژ کاملی که شارژر بی‌سیم Qi2 ارائه می‌دهد را ندارد.

مگ سیف اپل (MagSafe) برای اولین بار با آیفون ۱۲ و در سال ۲۰۲۰، به عنوان رقیبی برای تکنولوژی Qi تولید شد. در گذر این سال‌ها، استاندارد Qi2 نیز معرفی شده که بیشتر با مگ سیف سازگاری دارد اما اپل همچنان به محدود کردن سرعت شارژ شدن دستگاه‌های خود  در این مدت ادامه داده است.


مگ سیف امکان شارژ دستگاه‌های اپل را تا ۱۵ وات فراهم می‌کند در حالی که سرعت شارژ بی‌سیم برای آیفون ۱۲ تا به امروز، تنها ۷.۵ وات بوده است. این باعث شگفتی است که اپل با فناوری مگ سیف خود به استاندارد Qi2 کمک کرده و سری آیفون ۱۵ اکنون از آن پشتیبانی می‌کند اما آیفون‌های قدیمی اینگونه نیستند یا بهتر است بگوییم اپل اجازه این کار را تا کنون نداده بود. 


بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، شارژ آیفون ۱۲ با استفاده از شارژرهای فاقد تأییدیه مگ سیف سریعتر از قبل بوده و حتی نماد Qi2 بر روی صفحه دستگاه نمایش داده می‌شود. آزمایش‌هایی که با استفاده از شارژرهای اپل و غیر اپل در این مدت انجام شده‌اند، بهبود واضحی را در رابطه با سرعت شارژ آن‌ها نشان می‌دهند.

در آزمایشات انجام شده دیده شد که آیفون ۱۲ پرو مکس با شارژر مگ سیف اپل در ۳۸ دقیقه ۳۰ درصد شارژ شد در حالی که با شارژر بی‌سیم Anker Qi2 MagGi، ۳۰ دقیقه طول کشید تا آن را به ۳۰ درصد برساند.


همچنین بخوانید: آموزش تنظیم اندازه و کلفتی نوشته‌ها صفحه در گوشی آیفون


با یک آیفون ۱۲ معمولی، شارژ دستگاه تا ۳۰ درصد در هر دو شارژر حدوداً ۲۰ دقیقه طول کشید. تصور می‌شد شارژر Qi2 بر اساس استاندارد Qi اصلی، سریعتر از مگ سیف اپل باشد اما مراقبت‌های گرمایشی برای شارژهای طولانی‌تر وجود دارد که به احتمال زیاد بر سرعت این امر تأثیر می‌گذارد.