در زندگی امروزی بزرگترین چیزی که روزانه می‌خونیم از روی صفحه گوشیمون هست، حال می‌خواد خبر باشه یا هر یا هر چیز دیگه‌ای. اما ممکنه به دلیل کوچک بودن نوشته‌ها در صفحه خواندن اون‌ها برای کاربر راحت نباشه و یا برعکس که به دلیل بزرگ بودن فونت آیفون برای خوندن به مشکل بخورید یا چشمتون اذیت بشه.

اندازه متن صفحه آیفون

همه نوشته‌هایی که در برنامه‌ها و نمای کلی گوشی آیفون می‌بینید دارای تنظیمات خاصی برای اندازه هستن که امکان تغییر رو هم داره. تغییر دادن اندازه نوشته‌ها می‌تونه برای افرادی عینکی و افراد سال خورده کارایی داشته باشه و این امکان رو به اون‌ها بده که خیلی ساده‌تر از آیفون خودشون استفاده کنن.

تغییر اندازه نوشته‌ها در آیفون

  1. برنامه تنظیمات برنامه تنظیمات رو باز کنید
  2. کمی صفحه رو به بالا بکشید و گزینه Display & Brightness را بزنید
  3. دوباره کمی صفحه رو به بالا بکشید و گزینه Text Size رو لمس کنید
  4. با استفاده از دکمه گرد مانند در نوار قابل تنظیمی که در پایین صفحه نمایان شده سایز نوشته ها رو کم یا زیاد کنید (برای کم کردن به سمت چپ و برای افزایش اندازه متن به سمت راست بکشید)

کلفت کردن نوشته‌ها در آیفون

ممکنه با اندازه متن مشکلی نداشته باشید یا آن را افزایش یا کاهش بدید اما باز هم بدلیل وزن(چاق و لاغری) نوشته‌ها خوندنشون برای چشمتون راحت نباشه، در این حالت شما می‌تونید گزینه کلفت کردن نوشته‌ها رو فعال کنید.

ویژگی کلفت کردن متن که در آیفون به اون بولد تکست یا Bold Text گفته میشه از دو واژه انگلیسی ساخته شده که Bold به معنی کلفت و Text به معنی نوشته هست. کار این ویژگی این هست که تمامی نوشته‌های مشاهده در آیفون رو کمی کلفت‌تر می‌کنه تا کار چشم رو برای خواندن ساده‌تر کنه.

برای کلفت کردن نوشته‌ها در آیفون به روش زیر عمل کنید

  1. برنامه تنظیمات برنامه تنظیمات رو باز کنید
  2. به بخش Display & Brightness بروید
  3. کمی بالا بکشید و گزینه Bolx Text که بصورت سوییچ روشن و خاموش هست رو روشن کنید

یادتون باشه که خاموش کردن این گزینه هم به همین روشه و جای دیگه دنبالش نگردید.

سخن پایانی

اندازه متن در خوندن ساده و راحت خیلی مهمه چه در گوشی باشه چه توی کتاب، به ویژه برای افرادی که چشمشون ضعیف هست و یا با نوشته‌های کوچیک میانه خوبی ندارن. همچنین باید دقت داشت که اگر برای مدت طولانی از فونت خیلی کوچک استفاده بشه ممکنه به بینایی چشم آسیب بزنه پس همیشه تلاش کنین اندازه و کلفتی نوشته های گوشی رو اون طور که برای چشمتون راحته تنظیم کنید.