سیستم عامل گوشی های آیفون یا همون iOS دارای آهنگ زنگ و صدای نوتیفیکیشن های گوشنواز و مناسب هر پسندی هست که انتخاب رو برای هر کاربری راحت میکنه. اما اگه تازه به دنیای گوشی آیفون وارد شده باشین یا خیلی به تنظیمات آیفون وارد نباشین برای عوض کردن یا جایگزین کردن صدای نوتیفیکیشن، پیامک و آهنگ زنگ نیاز به کمی راهنمایی دارین، و ما در این آموزش میخوایم این مورد رو پوشش بدیم.

یکی از تفاوت‌های آیفون با گوشی های اندروید، یکپارچگی و ساختارمند بودن سیستم عامل اون و بویژه در بخش تنظیمات گوشی هست، برای نمونه شما می‌تونید آهنگ زنگ و صدای پیامک رو توی تمامی مدل های آیفون به یک روش یکسان و به‌سادگی تغییر بدید بگونه‌ای که فرقی نداره آیفون ۶ اس داشته باشید یا آیفون ۱۳ یا مدل های بالاتر! در هر صورت روش انجامش به یک شیوه هست.

چرا آهنگ زنگ، صدای پیامک و نوتیفیکیشن آیفون رو عوض کنیم

همه قبول دارن که آهنگ زنگ‌های گوشی آیفون خیلی قشنگ و گوشنوازه. ولی برای همه‌مون هم پیش اومده توی یه جای همگانی مثل بازار، مترو، تاکسی و یا حتی توی خونه بودیم و با شنیدن آهنگ زنگ یه آیفون، بدلیل مشابه بودن آهنگ زنگی که داشته پخش میشده به آهنگ زنگ آیفون خودمون مطمئن نبودین که صدا از گوشی شماست یا از گوشی کس دیگه‌ای.

صدای پیامک و نوتیفیکیشن هم همینطور هستن، آوای تکراری که بیشتر کاربران آیفون میلی به تغییر دادنش ندارن گاهی میتونه زننده باشه یا روی اعصاب بره، بویژه اگه محل کارتون جای همگانیه و یا توی خونه بجر آیفون شما، یک آیفون دیگه هم وجود داشته باشه که کارو سخت می‌کنه.

همه اینهایی که بالا گفتیم دلیل های خوبی برای عوض کردن آهنگ زنگ و صدای پیامک آیفونه، اگه قانع نشدید هم باید بگم شاید بد نباشه برای تنوع هم که شده چندروزی اینکارو بکنید، صداهای گوناگون میتونه مود مارو بهتر کنه، بر اساس یک نوشته جالب که فایزر منتشر کرده موزیک روی مود ما تاثیر زیادی داره و از اونجاییکه آهنگ زنگ هم یک گونه موزیک هست باید بهش توجه ویژه‌ای داشت.

چگونگی تغییر آهنگ زنگ آیفون

از اونجایی که تنظیمات آیفون به زبان انگلیسی هست، در اون به به آهنگ زنگ ring tone گفته میشه، که واژه ring به معنای زنگ و tone هم به معنی آواست یا همون آهنگ خودمونه، پس دوتا واژه انگلیسی هم یاد گرفتیم!

برای تغییر رینگ تون گوشی تون از راهنمای زیر کمک بگیرید:

  1. برنامه تنظیمات برنامه تنظیمات را باز کنید
  2. در iOS 16 و بالاتر  گزینه Sounds & Haptics رو و در نسخه‌های پایینتر گزینه Sounds رو لمس کنید
  3. در بخش SOUNDS AND HAPTIC PATTERNS گزینه Ringtone را برگزینید
  4. سپس آوا های زنگ گوناگون رو لمس کرده و بشنوید و آهنگ زنگ دلخواهتون رو تیک بزنید و برگردید

تغییر صدای پیامک آیفون

انجام اینکار هم دقیقا مشابه تغییر آهنگ زنگه ولی برای راحتی و خوانش بهتر از هم جداشون کردیم تا باهم قاطیشون نکنید و خوب یادتون بمونه! راهنمای زیر رو دنبال کنید:

  1. برنامه تنظیمات برنامه تنظیمات را باز کنید
  2. بازهم در iOS 16 و بالاتر گزینه Sounds & Haptics و در iOS 15 یا پایینتر گزینه Sounds رو بزنید
  3. در بخش SOUNDS AND HAPTIC PATTERNS گزینه Text Tone را برگزینید
  4. سپس آوا های گوناگون را لمس کرده و بشنوید و چنانچه پسندیدید آنرا تیک خورده نگهدارید و بازگردید


راهنمای گزینه‌ها در بخش SOUNDS AND HAPTIC PATTERNS:

  • Ringtone: آهنگ زنگ گوشی شماست
  • Text Tone: صدای پیامک شماست
  • New Voicemail: صدای پیام صوتی جدید در آی مسیج است
  • New Mail: صدای دریافت یک ایمیل جدید است
  • Sent Mail: صدای فرستادن ایمیل است
  • Calendar Alerts: صدای رسیدن تاریخ به یک روز نشانه گذاری شده در برنامه Calendar می‌باشد
  • Reminder Alerts: صدای برنامه یادآور یا Reminder می‌باشد

- همچنین بخوانید:

  1. آموزش مخفی کردن و قفل گذاری عکس و ویدیو در آیفون
  2. آموزش تغییر نام هات اسپات و ایردراپ و بلوتوث در آیفون

سخن پایانی

در زمان گزینش یک آهنگ زنگ خوب در بخش تنظیمات دقت کنید چراکه اینکه در زمان زنگ خوردن گوشی صدای دلنشینی از گوشی شما پخش شود بسیار مهم است. برای نمونه اگر آهنگ زنگ شروع تندی داشته باشه ممکنه هنگام زنگ خوردن گوشی بترسید یا شمارو از خواب بپرونه! راستی یادتون باشه به بلندی صدا هم توجه کنید.