به اشتراک گذاری یا هم‌رسانی اینترنت تلفن همراه در گوشی های آیفون با استفاده از ویژگی به نام هات اسپات هات اسپات انجام می‌شود.

این ویژگی به شما امکان اشتراک گذاری دسترسی اینترنت گوشی همراهتان با دیگر دستگاه های دیجیتال مانند دیگر گوشی‌ها، لپ تاپ، تلویزیون هوشمند و هر دستگاهی که امکان اتصال به وای فای را داشته باشد می‌دهد.

ویژگی بلوتوث نیز در متصل کردن لوازم جانبی مانند هدفون، واچ، ایرپاد و دیگر اکسسوری ها کاربرد دارد. همچنین ویژگی ایردراپ ایردراپ مهم ترین ابزار جابجایی فایل، موزیک و عکس از آیفون به آیفون دیگر می‌باشد.

نام پیش‌فرض هات اسپات و ایردراپ آیفون

همانگونه که می‌دانید نام هات اسپات آیفون شما بصورت پیش‌فرض و پس از هر بار ریست کردن گوشی iPhone می‌باشد، اما شاید بخواهید آنرا تغییر دهید و ما نیز اینکار را پیشنهاد می‌کنیم، چراکه ممکن است بدلیل تکراری بودن نام آیفون برای اتصال دستگاه دیگری به گوشی خود در زمان جستجو برای هات اسپات، یا در استفاده از ایردراپ در گوشی دوم، با چند نام آیفون روبرو شوید که مربوط به دیگر آیفون های نزدیک به شماست که همین موضوع کار را کمی پیچیده می‌کند.

توجه ویژه:

دقت کنید که با تغییر نام هات اسپات، نام ایردراپ و بلوتوث شما نیز تغییر خواهد کرد، به این معنی که شما یک بار نام آیفون خود را تغییر می‌دهید و نام جدید در هات اسپات، بلوتوث و بصورت همزمان در ایردراپ شما به کار گرفته خواهد شد.

چرا نام هات اسپات و ایردراپ گوشی را تغییر دهیم

تغییر نام هات اسپات و ایردراپ همیشه هم دلیلی نمیخواهد، شاید بخواهید برای بیشتر خودمانی کردن فضای گوشی تان نام آنرا تغییر دهید، برای نمونه از آیفون به آیفون بنیامین یا Benyamin's iPhone تغییر دهید.

به هر روی تغییر نام هات اسپات در گوشی آیفون کار پیچیده ای نیست و تنها باید به یک موضوع دیگر دقت داشته باشید و آن نیز اینست که نام هات اسپات شما همان نام دستگاه است و با تغییر آن، نام بلوتوث و نام هات اسپات شما نیز دگرگون می‌شود.

چگونگی تغییر نام هات اسپات آیفون

برای انجام اینکار مراحل زیر را به دقت دنبال کرده و گام به گام پیش روید:

  1. برنامه تنظیمات برنامه تنظیمات را باز کنید 
  2. گزینه‌ی General را لمس کنید 
  3. گزینه‌ی About را لمس کنید 
  4. در بخش Name نام دلخواه خود را بنویسید و بازگردید 
  5. پایان!

 

پس از انجام این مراحل بهتر است برای مطمئن شدن از تغییر نام بلوتوث و هات اسپات، یک بار گوشی خود را روی حالت پرواز گذاشته و بازگردانید.

سخن پایانی

نام هات اسپات شمارا تمامی دستگاه های دارای وای‌فای می‌توانند ببینند اما تنها زمانی این اتفاق می‌افتد که آنرا را روشن کرده باشید.با تغییر نام دیگر دردسر پیدا کردن هات اسپات خودتان در میان ۲ یا چند نام آیفون در زمان گشتن بدنبال آن در گوشی دیگر را نخواهید داشت.

در مورد ایردراپ و بلوتوث نیز چنین است و تا زمانیکه آنرا روشن نکنید کسی نمی‌تواند آنرا ببیند.