مدتی است گمان آن می‌رود که اپل در حال ساخت هوش مصنوعی ویژه خود برای بهبود Siri است، همچنین در WWDC 2024 پیش‌رو همه انتظار دارند اپل گامی بلند در دنیای هوش مصنوعی را برای iOS 18 عرضه کند.

اکنون در گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده آورده شده که اپل در حال گفتگو با گوگل برای دریافت لایسنس قانونی استفاده از جمینی در محصولات خود است.

جمینی یا Gemini درواقع مدل هوش مصنوعی گوگل است با کمی چاشنی و توان بیشتر که پیشتر با نام بارد (Bard) شناخته می‌شد، گوگل چندی پیش نام آن و برخی ویژگی‌های تغییر داده و بهبود بخشید.

همین حالا هم می‌توان جمینی را در گوشی آیفون نصب کرد، اما اپل دید بسیار فراتری از این داشته و می‌خواهد از آن در زمین‌های گسترده‌تر و برای ویژگی‌های جدیدتری در گوشی‌های آیفون استفاده کند که انتظار می‌رود در نسخه iOS 18 را معرفی شوند.

برخی انتظار داشتند اپل دست به نوآوری زده و هوش مصنوعی خود را راه اندازی کند، که با انتشار این گزارش بلومبرگ گویا آنها در اشتباه بسر می‌بردند.

در ادامه این نوشته آمده که اپل گفتگوهایی را نیز با اوپن ای آی یعنی سازنده هوش مصنوعی ChatGPT داشته است، اما دانسته نیست که آغاز رایزنی اپل با گوگل بر سر جمینی به معنی پایان گفتگو و دست کشیدن از سرویس چت جی پی تی است یا خیر.

اما تفاوتی ندارد که اپل با کدام یک از این شرکت‌ها وارد همکاری شود، به هر حال این گامی بسیار بزرگ به سوی دنیای هوش مصنوعی در گوشی‌های آیفون به شمار می‌آید.




همچنین بخوانید: اپل برای تبلیغات اپ استور دست به دامن هوش مصنوعی شد!