رمز عبور یا گذرواژه درواقع کلید دسترسی شما به تمامی اطلاعات دستگاه‌هایتان و همچنین اطلاعات شخصی مرتبط با اپل آیدی تان بر روی آن دستگاه‌‌ها است. چنانچه آنرا فراموش کنید و یا به هر دلیلی آنرا از یاد ببرید بازنشانی آن کمی مشکل خواهد بود که در این نوشته به این موضوع پرداخته نمی‌شود، ما در این نوشته به تغییر پسورد اپل آیدی می‌پردازیم.

نگهداری درست و ایمن آن، تضمین ایمن ماندن اطلاعات و دستگاه شماست بنابراین بهتر است هرگز آنرا با کسی به اشتراک نگذاشته و همچنین تلاش کنید گذرواژه سختی را انتخاب کنید.

اپل آیدی چیست؟

برای استفاده از محصولات شرکت اپل شما باید یک اپل آیدی ایجاد کنید، پس از ایجاد آن می‌توانید آنرا روی دستگاه های گوناگون اپل که دارنده آن هستید فعال کرده و با اینکار از ویژگی‌های بیشتری در دستگاه خود بهره‌مند خواهید شد.

برای نمونه بدون فعال کردن اپل آیدی امکان استفاده از برنامه های Photos و iMessage و بسیاری از دیگر برنامه ها و امکانات iOS وجود ندارد.

بنابرین داشتن اپل آیدی برای استفاده از دستگاه های اپل یک نیاز اساسی است.

چه زمانی باید رمز اپل آیدی خود را تغییر دهیم

ممکن است از خود بپرسید چرا باید آنرا تغییر دهیم، ما برای شما دلیل هایی می‌آوریم که شاید در ذهنتان نیز نباشد، چند دلیل بسیار مهم برای تغییر رمز اپل آیدی را در فهرست زیر آورده ایم:

اگر تازه اپل آیدی ساخته اید و اینکار را کسی برای شما انجام داده است

توجه بفرمایید که اگر شخصی بجز خود شما اپل آیدی را برایتان ساخته باشد به تمامی اطلاعات از جمله پرسش‌های امنیتی اپل و همچنین گذرواژه شما دسترسی دارد و هر لحظه می‌تواند وارد اکانت شما شود. و با توجه به بازار ایران که در آن فروش اپل آیدی بسیار به چشم می‌خورد و کاربران معمولا در تغییر پسورد تنبلی به خرج می‌دهند و یا اهمیت آنرا چندان بالا نمیدانند این موضوع پررنگ تر از اهمیت است، با این توضیح چنانچه شما نیز به تازگی اپل آیدی ساخته اید و از کسی مانند فروشگاه گوشی یا هرجای دیگری آنرا تهیه کرده اید، بهتر است برای تغییر پسورد گام بردارید.


اگر احساس می‌کنید گذرواژه تان ساده است

برخی کاربران و یا فروشگاه‌هایی که اپل آیدی ارائه می‌کنند همواره نسبت به سختی پسورد کم تلاشند و این موضوع باعث می‌شود پسورد شما قابل حدس زدن باشد، دقت کنید که چنانچه کسی پسورد شما حدس بزند می‌تواند به تمامی اطلاعات ذخیره شده در دستگاه شما که در iCloud اپل نیز آپلود می‌شود مانند گالری تصاویر و مخاطبین دسترسی یافته و خطر آفرین شود.

بهترین حالت پیشنهادی اپل برای پسورد اپل آیدی به شکل زیر است:

  • بلندی پسورد دست‌کم ۸ کاراکتر باشد
  • دست کم 1 کاراکتر ویژه مانند _ یا & در پسورد به کار رود
  • دست کم یک کاراکتر انگلیسی کوچک و یک بزرگ در آن به کار رود
  • چیزهایی مانند نام کاربر، سال زادروز و نام شهر ها ادر پسورد به کار برده نشود
  • اگر بیش از ۲ سال از این پسورد استفاده کرده اید


کارشناسان امنیت دیجیتال پیشنهاد می‌کنند هر سه ماه یک بار پسورد های اکانت های آنلاین خود را تغییر دهید، اما در شرکت اپل و دستگاه های آیفون که دارای میزان امنیت بسیار بالایی هستند این موضوع کمی متفاوت است.

ما در وب‌سایت آیفون‌ها با تجربه بسیار بالا در نگهداری، کار و روبرویی با مشکلات امنیتی پیشنهاد می‌کنیم از یک پسورد تا ۲ سال استفاده کنید و نه بیشتر، چراکه در این صورت ممکن است امنیت اپل آیدی شما به خطر بیافتد.

تغییر رمز عبور اکانت اپل آیدی

با راهنمایی های بالا و دانش به اینکه هر ۲ سال باید گذرواژه خود را دگرگون کنید، در این بخش به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانید اپل آیدی خود را تغییر دهید.

برای این کار دو روش وجود دارد، چنانچه می‌خواهید اپل آیدی موجود روی گوشی آیفون خود را تغییر دهید روش تغییر پسورد در تنظیمات آیفون و چنانچه اپل آیدی روی گوشی شما فعال نیست روش تغییر پسور از راه وب‌سایت اپل را دنبال کنید.

توجه ویژه: این روش ها با درنظر گیری آنست که شما پسورد کنونی اکانت خود را می‌دانید.

کاربران گرامی: بمانند دیگر آموزش هایی که در آیفون‌ها می‌نویسیم، این آموزش نیز دارای دو نسخه تصویری و متنی است که نخست نسخه متنی و کمی پایینتر نسخه تصویری آنرا می‌توانید بیابید.


آموزش تغییر رمز عبور اپل آیدی در تنظیمات آیفون

برای انجام اینکار باید گام های زیر را به ترتیب و با دقت بالا بردارید:

  1. برنامه تنظیمات برنامه تنظیمات را باز کنید
  2. در بخش بالایی برنامه، نام و عکس خود را لمس کنید تا وارد تنظیمات اپل آیدی شوید
  3. از منوی نخست گزینه‌ی Password & Security را لمس کرده و کمی صبر کنید، (باید داده‌های آیفون شما روشن باشد، ممکن است از شما پسورد کنونی درخواست شود)
  4. در منوی تازه باز شده گزینه‌ی Change Password را لمس نمایید
  5. پاسخ به پرسش‌های امنیتی را پر کنید
  6. در فرم تازه باز شده در بخش Current، پسورد کنونی و در بخش New و Verify پسورد تازه و تکرار آنرا وارد کنید و دکمه بالا دست راست Change را بزنید
  7. پایان!


چند نکته در تغییر پسورد با روش نخست:

  • دقت کنید که پرسش‌های امنیتی اپل را باید درست پاسخ بدهید، این پرسش ها در زمان ایجاد اپل آیدی از شما پرسیده شده و پاسخ آنرا شما یکبار داده اید
  • در نگهداری پسورد تازه خود کوشا باشید، تنها تازه بودن یک پسورد دلیل بر امنیت بالا نمی‌باشد، هرگز آنرا در جایی که در دسترس دیگران است ننویسید، بهتر است آنرا حفظ کنید
  • چنانچه مشکلی در تغییر پسورد داشتید دوباره و با دقت بیشتر گامهای گفته شده را دنبال کنید


آموزش تصویری تغییر رمز اپل آیدی در تنظیمات آیفون و آیپد

تغییر رمز اپل آیدی

آموزش تغییر پسورد اپل آیدی و تایید پرسش های امنیتی اپل

آموزش گذرواژه از راه وب‌سایت اپل

برای تغییر پسورد بصورت آنلاین و در وب سایت رسمی اپل این بخش را دنبال کنید. دقت فرمایید که در این روش نیز نیاز است که پسورد خود و همچنین پاسخ به پرسش های امنیتی اکانت خود را بدانید.

پیش از آغاز آموزش چند نکته امنیتی را باید بدانیم:

  • وب سایت رسمی اپل apple.com بوده و بخش اپل آیدی آدرس دقیق appleid.apple.com را دارد با پیشوند https://، هر آدرس دیگری صرفا جهت سو استفاده از اکانت شما بوده و هرگز اطلاعات خود را در نشانی بجز موارد گفته شده وارد نکنید.
  • پیشنهاد می‌شود تنها در دستگاه اپل خودتان این کار را انجام دهید و از تغییر پسورد با استفاده از لپ تاپ، گوشی و یا تبلت شخص دیگری اقدام به این کار نکنید
  • هرگز از افراد ناشناس و فروشگاه های غیر رسمی اپل اعتماد نکنید و از ایشان برای تغییر پسورد کمک نخواهید، مگر بدون دسترسی به تلفن همراهتان

همراه شوید، در این آموزش امن ترین روش برای دسترسی به وب سایت اپل و بخش مدیریت apple id به کار برده شده است:

  1. اپلیکیشن سافاری را در آیفون خود باز کنید
  2. در بخش بالایی یا Address Bar تایپ کنید: apple.com و Go را بزنید
  3. در وب سایت اپل صفحه را تا پایین اسکرول کرده و در بخش پایینی سایت Account را زده و از منوی باز شده گزینه ی Manage Your Apple ID را لمس کنید
  4. در صفحه نمایان شده دکمه Sign In را لمس کنید (ممکن است نیاز باشد کمی صفحه را به بالا بکشید)
  5. در فرم ورود و بخش Email Or Phone Number اپل آیدی خود را وارد کرده و فلش روبروی فیلد را بزنید
  6. سپس در فیلد پایینی که پس از زدن فلش در گام پیشین نمایان می‌شود، پسورد اپل آیدی خود را وارد کرده و فلش روبروی آنرا بزنید
  7. به احتمال فراوان از شما پرسش های امنیتی اپل پرسیده خواهد شد، آنهارا به دقت پاسخ دهید
  8. سپس با ورود موفق به بخش Apple ID Security می‌روید که باید دکمه Other Options را زده و سپس در صفحه بعدی Don’t Upgrade را بزنید
  9. اکنون به بخش اصلی اپل آیدی وارد شده اید، بخش را Password لمس کنید
  10. در فرم باز شده به ترتیب در بخش Current Password پسورد کنونی خود را وارد کرده و در دو فیلد پایینی New password و Confirm new password گذرواژه تازه و تکرار آنرا در فیلد پایانی وارد کرده و دکمه Change Password را بزنید
  11. پایان!


چند نکته مهم در تغییر پسورد در وب سایت اپل:

  • در فرم تغییر پسورد، پسورد و تکرار آن باید یکی باشند
  • در دستگاه خودتان و در مرورگر سافاری اینکار را انجام دهید
  • پسورد شما نباید شامل نام، سال زادروز و اطلاعات اینچنینی باشد
  • چنانچه خطایی به رنگ قرمز در پایین فرم تغییر پسورد نمایان شد تلاش کنید آنرا ترجمه کرهد و یا دوباره از آغاز با دقت بیشتر این راهنما را بخوانید

آموزش تصویری تغییر رمز عبور اپل آیدی در وب سایت اپل

تغییر پسورد اپل آیدی در وب سایت اپل

تغییر گذرواژه اپل آیدی

تغییر گذرواژه اپل آیدی


سخن پایانی

در دنیای انلاین پسورد ها ضامن امنیت اطلاعات ما هستند بنابرین حفظ و نگهداری درست آنان بسیار مهم است، دستگاه های اپل نیز هرچند دارای سطح امنیتی بالایی هستند اما از این گود بیرون نبوده و نیستند. در این آموزش تلاش کردیم شمارا با چگونگی تغییر پسورد اپل آیدی به دو روش آشنا کنیم و باید ها و نباید هارا نیز درکنار چرا ها به شما آموزش دهیم.

نکته پایانی هم اینه که همیشه پسوردتون رو حفظ کنید.