فلش چشمک زن آیفون چیست؟

گوشی‌های آیفون ویژگی‌های بسیار کاربردی دارند که برای ساده‌تر کردن زندگی روزمره ما طراحی شده اند، و یکی از این ویژگی‌ها چراغ فلش چشمک زن ال ای دی می‌باشد که امکان فعال شدن برای اعلام نوتیفیکیشن تماس و پیام را دارد.

به بیان دیگر شما می‌توانید از فلش دوربین خود که در زمان تصویربرداری در شب یا جای تاریک می‌توان آن را روشن کرد، در کنار صدا و لرزش گوشی، به عنوان ابزاری برای آگاه شدن از آمدن پیامک تماس و یا نوتیفیکیشن جدید استفاده کنید.

چرا فلش چشمک زن آیفون را روشن کنیم؟

اپل این امکان را به کاربران گوشی‌های آیفون داده است تا بتوانند چراغ چشمک زن فلش را برای اینگونه موارد تنظیم کنند. این ویژگی گوشی‌های آیفون بیشتر برای کسانی سودمند است که یا کم توانی داشته و یا باید در محلی که هستند گوشی خود را سایلنت کرده و علاقه‌ای به لرزش آن نیز ندارند، یعنی گوشی باید بدون هیچگونه صدا و همچنین لرزش در دسترسشان باشد.

برخی از ویژگی‌های سودمند چراغ چشمک زن آیفون در فهرست زیر آورده آیم:

  1. به سادگی امکان دیدن آن را دارید
  2. بدون نیاز به هرگونه لرزش یا ویبره
  3. کاربردی در جاهایی مانند نشست ها و یا کتابخانه
  4. بدون نیاز به پخش هرگونه صدا در زمان دریافت تماس پیام یا نوتیفیکیشن


همچنین باید توجه داشته باشید با اینکه این ویژگی بسیار کاربردی است، کمبود هایی نیز دارد، برای نمونه اگر تنها به چراغ چشمک زن گوشی بسنده کنید و ویبره و آهنگ زنگ آیفون را غیر فعال کنید ممکن است گوشی در جیبتان باشد و یا جلوی چشمتان نباشد که بتوانید چشمک زدن فلاش آن را ببینید.

فعال‌سازی فلش چشمک زن آیفون

برای فعالسازی این ویژگی در گوشی های آیفون به سادگی می توانید روش زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Settings را باز کنید
  2. صفحه رو به بالا بکشید و گزینه Accessibility را بزنید
  3. گزینه Audio/Visual را بزنید
  4. صفحه را به بالا بکشید و گزینه LED Flash For Alerts را پیدا کرده و آنرا لمس کنید
  5. گزینه LED Flash For Alerts را بزنید تا سبز شود (روشن شود)، اگر میخواهید در حالت سایلنت هم فلش چشمک زن کار کند گزینه Flash in Silent Mode را نیز روشن کنید


فعال کردن چراغ فلش ال ای دی آیفون یک گزینه بسیار کاربردی در محیط‌های پر سر صدا و شلوغ که ممکن است صدای آهنگ زنگ گوشی خود را نشنوید است. این چراغ با حالت دیداری که دارد توجه چشمان شما را جلب کرده و شما را متوجه تماس پیامک یا نوتیفیکیشن خواهد کرد.
همچنین در محیط‌هایی مانند کتابخانه ها و یا جلسه و یا هر محیط دیگری که باید گوشی در حالت سایلنت قرار داشته باشد این گزینه بسیار کاربردی است.


- تصاویر از iDownload و appleinsider