اونطور که پیش بینی میشه اپل تصمیم گرفته است که استفاده از لنزهای تتراپریسم تله فوتو که در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو به کار گرفته خواهد شد رو افزایش بده.

آیفون ۱۵ پرو مکس تنها مدلیه که در حال حاضر لنز تتراپریزم داره و این امکان رو بهش میده تا زوم ۳ تا ۵ برابری بیشتر داشته باشه. این در هنگامی هستش که آیفون ۱۵ پرو این ویژگی رو نداره ولی آیفون ۱۶ پرو گفته میشه که دارای این ویژگی خواهد بود.

پس از واکنش بسیار عالی کاربران نسبت به لنز تله فوتو در دوربین آیفون ۱۵ پرومکس، دیگر شرکت‌های تولید کننده گوشی تلفن همراه هوشمند نیز به ساخت این نوع لنز فکر می‌کنند.

یکی از پژوهشگران این صنعت باور دارد که اپل استفاده از لنزهای تتراپریسم تله فوتو در مدل‌های پرو آیفون ۱۶ یعنی پرومکس و پرو استفاده خواهد شد.

نکته جالب توجه اینه که این اولین باری نیست که به استفاده از لنزهای تتراپریزم در سری‌های جدید آیفون اشاره می‌شه و فاش کننده های دیگری هم درباره این ویژگی در آیفون ۱۶ پرو گزارش‌هایی داده بودند.

همچنین بخوانید: پیشبینی کاهش فروش ۱۵ درصدی آیفون ۱۶

فراگیری بکارگیری از لنزهای تتراپیریزم توسط اپل می‌تونه دنیای تلفن‌های هوشمند رو دگرگون کنه و دیگر تولید کنندگان رو هم به سمت این تکنولوژی بکشونه که در نهایت در بازار گوشی‌های اندروید به دلیل هزینه بالای ساخت شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

البته چنانکه گفته میشه استفاده از این لنزها فقط در بالاترین مدل‌های آیفون یعنی پرو و پرو مکس استفاده خواهد شد و تاثیر قیمتی چندانی روی گوشی‌های میان رده آیفون نخواهد داشت.