یک تحلیلگر شناخته شده به نام «مینگ چی کو» می‌گوید فروش آیفون تا ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت و یکی از دلایل اصلی آن قانع کننده نبودن طراحی و کارایی آیفون ۱۶ اعلام شده.

بر اساس گزارش‌ها اپل در حال حاضر ی آماده سازی سفارش‌های طی سال آماده می‌شود، اما از نگاه این تحلیلگر، شرکت آمریکایی اپل با کاهش سنگینی در فروش مواجه خواهد شد.

مینگ چی کو در نوشته‌ای که در پلتفرم مدیوم منتشر کرد آورده است که اپل سرانه ارسال به پخش کننده محصولات خود را تا ۲۰۰ میلیون واحد کاهش داده است. این کاهش از نگاه سالیانه ۱۵ درصد به شماره آمده و بیشترین میزان کاهش در مد تولید کننده‌های گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

به صورت دنباله‌دار فروش آیفون سری های ۱۵ و آیفون سری ۱۶ در ادامه سال دست کم ۱۰ درصد کاهش سالیانه خواهد داشت و در ادامه سال به ۱۵ درصد نیز خواهد رسید. این در حالی است که اپل در آستانه سال نوی چینی یک تخفیف ویژه برای مشتریان چینی در نظر گرفت.

در این گزارش همچنین آمده است که نبود تغییرات چشمگیر در مدل‌های جدید در تازه ترین مدل های آیفون و همچنین کاهش فروش در بازار چین از دلایل اصلی این رویداد خواهند بود، گذشته از این بتازگی دولت چین استفاده از گوشی آیفون را برای کارمندان دولتی ممنوع کرد.

بر اساس گزارش‌ها فروش هفتگی اپل در چین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته و گفته می‌شود دلیل اصلی کاهش فروش آیفون در چین، حضور پررنگ و پرقدرت شرکت چینی هواوی و پر هوادار شدن دستگاه‌های خم شدنی یا فولدبل در میان کاربران رده بالا در بازار تلفن‌های همراه هوشمند است.

این تحلیلگر همچنین باور دارد که اپل در مدل‌های جدید خود تغییرات طراحی چشمگیری را اعمال نخواهد کرد و تا سال ۲۰۲۵ بر روی مواردی همچون هوش مصنوعی و سیستم عامل کار خواهد کرد، در ادامه می‌گوید همین عوامل باعث کاهش فروش آیفون در چند سال پیش رو خواهد بود.

به شکل شگفت آوری او این کاهش فروش را تا ۵ سال ادامه‌دار می‌بیند، هرچند که تاکنون چنین کاهشی در فروش اپل دیده نشده و در صورت اثبات تغییر بسیار چشمگیری در صنعت تولید تلفن همراه هوشمند خواهد بود.