این تخفیف ها که بصورت ویژه برای شهروندان چینی اعمال می شود از ۱۸ تا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۴ و همزماه با سال نوی چینی اعمال خواهد شد. این تخفیف ها محصولات بسیاری را در بر می‌گیرد از آیفون ۱۳ گرفته تا آیفون ۱۵ پرو مکس.
اپل همزمان با این تخفیف ویژه همچنین تخفیف های کوچک دیگری را برای محصولاتی مانند مک بوک، آی مک، آیپد و ایرپاد و درنهایت اپل واچ درنظر گرفته است.

این گونه تبلیغ که همزمان با سال نوی چینی و مستقیما بروی وب سایت اپل اعمال شود پیشتر در اپل دیده نشده و همواره بدین شیوه بوده است که به برخی فروشنده های تایید شده امکان ارائه تخفیف می‌داده است.

گفته می‌شود دلیل این تخفیف ها در چین، رویارویی اپل با کاهش فروش محصولات بوده و این شرکت آمریکایی تلاش می‌کند در برابر کاهش تعداد کاربرانی که از اپل به هواوی کوچ می کنند را بگیرد.

در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ هواوی نسخه میت ۶۰ را عرضه کرد که باهمراه تراشه پردازنده ۷ نانومتری تولید داخل چین کار می‌کند، این درهنگامیست که تحریم های ایالات متحده آمریکا قرار بود پیشرفت چین را در توسعه تراشه های پردازنده بگیرد.

گذشته از این پیشنهادات و تخفیف های کمتر دیده شده اپل، بدنبال ممنوع شدن استفاده از آیفون در سازمان های دولتی چین که پیشتر نیز به آن پرداختیم، پیداست که اپل تلاش می‌کند در بازار چین باقی بماند.

البته ناگفته نماند که اپل یکی از بهترین بازار های خود را در چین داشته و همواره چین یکی از بالاترین میزان های خرید آیفون را به نام خود ثبت کرده است.


عکس از: pexels.com/@d-ng-nhan-324384