اپل در بیانیه مطبوعاتی خود در مورد رونمایی از بند ورزشی «بلک یونیتی» جدید برای اپل واچ، تأیید کرد که iOS 17.3 هفته آینده منتشر خواهد شد.  این به‌روزرسانی احتمالاً در روز دوشنبه، 22 ژانویه یا سه‌شنبه، 23 ژانویه در دسترس خواهد بود

همچنین یک تصویر زمینه جدید Unity Bloom برای صفحه قفل آیفون نیز به منظور ست کردن با اپل واچ عرضه خواهد شد که هفته آینده با iOS 17.3 در دسترس قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌ها و تغییرات جدید آیفون در iOS 17.3 شامل محافظت از دستگاه سرقت شده، لیست‌های پخش مشترک Apple Music و تصویر زمینه Unity Bloom برای صفحه قفل است. جزئیات بیشتر در مورد این تغییرات در زیر بازگو شده است.

حفاظت از دستگاه دزدیده شده

حفاظت از دستگاه دزدیده شده در آیفون

در آغاز سال جاری، وال استریت ژورنال گزارش داد که دزدان پیش از سرقت دستگاه، از رمز عبور یک کاربر آیفون، اغلب در مکان‌های عمومی مانند بارها، جاسوسی می‌کنند. با آگاهی از رمز عبور، سارق می‌تواند پسورد Apple ID قربانی را تغییر دهد و Find My و موارد دیگر را برای به دست آوردن کنترل کامل دستگاه خاموش کند. سارق همچنین می‌تواند از رمز عبور برای دسترسی به رمزهای عبور ذخیره شده در iCloud Keychain و سایر اطلاعات حساس استفاده کند.

حالت دستگاه دزده شده در آیفون

اپل می‌گوید این ویژگی برای افزودن یک لایه امنیتی در صورت به‌سرقت رفتن آیفون و همچنین بازگردانی رمز عبور دستگاه طراحی شده است که به آن محافظت از دستگاه دزدیده شده می‌گویند، راه حل امیدوار کننده اپل برای حل این مشکل است.

وقتی این ویژگی روشن باشد، احراز هویت Face ID یا Touch ID برای کارهای زیر به شدت مورد نیاز است، در حالی که رمز عبور در اینجا فاقد اعتبار می‌باشد:

  1. دسترسی به رمزهای عبور یا کلیدهای عبور ذخیره شده در iCloud Keychain
  2. درخواست اپل کارت جدید یا مشاهده شماره مجازی اپل کارت
  3. خاموش کردن حالت گمشده
  4. پاک کردن تمام محتوا و تنظیمات
  5. انجام برخی اقدامات Apple Cash و Apple Card Savings در برنامه Wallet
  6. استفاده از روش‌های پرداخت ذخیره شده در سافاری
  7. استفاده از آیفون برای راه‌اندازی یک دستگاه جدید مانند اپل واچ


برای اقدامات حساس، از جمله تغییر رمز عبور حساب اپل آیدی مرتبط با آیفون، این ویژگی یک تاخیر امنیتی یک ساعته را بر روی احراز هویت بیومتریک اضافه می‌کند. در این مواقع کاربر باید با فیس آیدی یا تاچ آیدی احراز هویت کند، یک ساعت صبر کند و دوباره با Face ID یا Touch ID احراز هویت کند. با این حال، اپل می‌گوید زمانی که آیفون در مکان‌های آشنا، مانند خانه یا محل کار قرار می‌گیرد، تاخیری وجود نخواهد داشت.

اقداماتی که نیاز به احراز هویت Face ID یا Touch ID دارند و در صورت روشن بودن این ویژگی، یک ساعت تاخیر امنیتی دارند:

  1. تغییر پسورد اپل آیدی
  2. به روز رسانی تنظیمات امنیتی Apple ID منتخب، از جمله افزودن یا حذف یک دستگاه قابل اعتماد، شماره تلفن مطمئن، کلید بازیابی یا مخاطب بازیابی
  3. تغییر رمز عبور آیفون
  4. افزودن یا حذف Face ID یا Touch ID
  5. خاموش کردن Find My
  6. خاموش کردن محافظ دستگاه سرقت شده

محافظت از دستگاه دزدیده شده یک ویژگی انتخابی است که در برنامه تنظیمات در قسمت Face ID & Passcode یافت می‌شود و برای همه آیفون‌هایی که با iOS 17.3 سازگار هستند، در دسترس است.

پلی لیست مشترک در اپل موزیک

پلی لیست مشترک در اپل موزیک آیفون

یک گزینه جدید لیست‌های پخش یا پلی لیست مشترک برای کاربران Apple Music که به چندین نفر اجازه می‌دهد آهنگ‌ها را در یک لیست پخش چند کاربره بیافزایند، مرتب‌سازی کرده و یا از آن پاک کنند. کاربران همچنین می‌توانند واکنش‌های ایموجی متحرک را در کنار آهنگ‌ها در لیست پخش بگذارند.

در ابتدا انتظار می‌رفت این ویژگی با iOS 17.2 راه‌اندازی شود، اما در پایان دوره آزمایشی بتا از آن به روز رسانی حذف شد. این ویژگی دوباره در iOS 17.3 اضافه شد و وب سایت اپل تأیید کرد که در سال 2024 باز خواهد گشت.

تصویر زمینه Unity Bloom

تصویر پس زمینه بک گراند یونیتی بلوم

در به روزرسانی iOS 17.3 و iPadOS 17.3، تصویر زمینه جدید Unity Bloom اپل برای آیفون و آیپد در دسترس قرار گرفته که از جامعه سیاه پوستان پشتیبانی می‌کند. این والیپیپر شامل طرح کلی از گل‌ها است که وقتی نمایشگر فعال است پر از رنگ می‌شود.

اپل می‌گوید «گل‌های شکوفه‌دار و رنگ‌های پر جنب و جوش نشان‌دهنده آفریقایی‌گرایی هستند و نمادی از نسل‌هایی هستند که با یکدیگر برای مقابله با بی‌عدالتی و از بین بردن موانع سیستمی همکاری می‌کنند».

همچنین یک بند ورزشی جدید Black Unity برای اپل واچ و یک صفحه ساعت Black Unity همراه با watchOS 10.3 در دسترس است که هفته آینده نیز منتشر خواهد شد.