عکس لو رفته از یک قاب طراحی شده برای آیفون ۱۶ نشان می‌دهد که دست‌کم یکی از تولیدکنندگان لوازم جانبی، شایعات مرتبط با چینش جدید و عمودی دوربین در مدل‌های جدید آیفون را جدی گرفته است.

اخبار تأیید نشده و گوناگون ادعا می‌کنند که اپل، تغییری اساسی در چینش دوربین پشتی آیفون ۱۶ ایجاد کرده و از حالت کج در یک برآمدگی مربعی به حالت عمودی تغییر می‌دهد. این تغییر احتمالاً به این معناست که کلفتی برآمدگی آن تا نزدیک یک نیم اندازه پیشین، باریک شده.

در عکسی که سانی دیکسون (Sonny Dickson) در یکی از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته، دو قاب نشان داده شده که ادعا می‌شود اولین قاب آیفون ۱۶ است. هر دو قاب شفاف بوده و لبه‌های بنفش دارند. همچنین برای دوربین‌ها دارای برش‌ عمودی بیضی شکل هستند.

اگر برآمدگی قسمت دوربین در این قاب‌ها دقیق باشد، می‌توان نتیجه گرفت که برجستگی روی خود آیفون ۱۶ به صورت بیضی خواهد بود و همانند قبل، یک چهارگوش گرد گوشه نیست.

به عنوان بخشی از طراحی این قاب، یک سوراخ گرد کوچک در سمت راست و در میانه برش دوربین ایجاد شده که از نظر تئوری باید برای فلش در نظر گرفته شده باشد.


همچنین بخوانید: بازگردانی عکس پاک شده در آیفون


سانی دیکسون یک منبع شناخته شده و نسبتاً قابل اعتماد است که پیش‌تر هم در مورد آیفون و سایر دستگاه‌ها گزارش‌هایی منتشر کرده است. او به تازگی از عکس دومی رونمایی کرده که نشان می‌دهد یک دکمه جدید بر روی آیفون ۱۶ پرو قرار خواهد گرفت.

با همه اینها، هیچ تضمینی وجود ندارد که این عکس دقیقاً تصویر آیفون ۱۶ را نشان دهد. سازندگان تجهیزات جانبی اغلب بر اساس اخبار و شایعه‌های منتشر شده، محصولاتی را طراحی و در نهایت تولید می‌کنند تا برای عرضه و طراحی محصول جدید آمادگی داشته باشند. بنابراین می‌توانیم در بهترین حالت ممکن به عکس‌های منتشر شده توسط دیکسون به دید یک حدس نگاه کنیم.