تصاویر نسبتاً دقیقی از طراحی مدل‌های سری آیفون 16 به صورت آنلاین منتشر شده که نگاهی موشکافانه‌تر نسبت به شایعه‌های موجود در مورد ظاهر این دستگاه‌ ارائه می‌کند، این تصاویر مدل های پیش‌ساخته‌ای هستند که به تازگی در فضای آنلاین منتشر شده اند.

بر اساس اطلاعات فاش شده توسط چندین منبع، پیش‌بینی می‌شود آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس صفحه نمایش بزرگ‌تری داشته باشند در حالی که آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس هم اندازه آیفون 15 و آیفون ۱۵ پلاس خواهند بود.

اولین تصاویر منتشر شده تفاوت اندازه بین آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو سال گذشته را نشان می‌دهد.  گفته می‌شود آیفون ۱۶ پرو دارای صفحه نمایش ۶.۳ اینچی خواهد بود در حالی که قرار است آیفون ۱۶ پرو مکس دارای صفحه نمایش ۶.۹ اینچی باشد. در مقابل، آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس به ترتیب دارای نمایشگرهایی با اندازه‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی هستند.

تصاویر دیگر، ایده بهتری از طرز قرار گیری دکمه‌ها در آیفون ۱۶ می‌دهد. اپل قصد دارد کلید اکشن را که پیش‌تر، تنها در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دیده شده بود، جایگزین کلید میوت (Mute) در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس کند. با این حال، تصاویر نشان می‌دهند که دکمه اکشن بزرگتر از دکمه موجود در دستگاه‌های پرو فعلی خواهد بود.

همچنین نکته دیگری که در این تصاویر دیده شده، نشان می‌دهد که امکان تحقق شایعه برآمدگی دوربین پشتی در طراحی آیفون ۱۶ نیز وجود دارد. برآمدگی‌های گرد، لنزهای Wide و Ultrawide مجزا را در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس در خود جای داده است. در این حالت، میکروفون در کنار لنزها قرار گرفته و فلاش دوربین در پشت دستگاه در خارج از این برآمدگی قرار دارد.

افزون بر این، انتظار می‌رود هر چهار مدل آیفون ۱۶ دارای یک دکمه کاملا جدید باشند که برای گرفتن عکس و فیلم از آن استفاده می‌شود. دکمه کپچر (Capture button) در سمت راست آیفون و در زیر دکمه پاور قرار می‌گیرد.


همچنین بخوانید:

  1. فهرست آیفون هایی که آی او اس ۱۸ را دریافت خواهند کرد
  2. آموزش تنظیم، تغییر و غیرفعال کردن رمز قفل گوشی آیفون

در تصاویر فاش شده به نظر می‌رسد که دکمه کپچر تقریباً هم سطح با شاسی آیفون ۱۶ است اما شایعات می‌گویند احتمال اینکه این دکمه مکانیکی باشد تا خازنی، بیشتر است. در هر صورت، منابع دیگر اظهار می‌کنند که این دکمه به فشار و لمس حساس خواهد بود. اپل بر این باور است که دکمه کپچر یک نقطه قوت برای فروش عمده سری آیفون ۱۶ خواهد بود و این دکمه برای معرفی بیشتر آیفون به عنوان یک دوربین جایگزین برای فیلمبرداری افقی معرفی شده است. گفته می‌شود اپل سری آیفون ۱۶ را در ماه سپتامبر عرضه کند.