کمی پیشتر گزارش هایی از طراحی احتمالی ایفون ۱۶ منتشر شده بود که در آن به افزوده شدن دکمه ای فیزیکی که به آن دکمه کپچر گفته شده اشاره شده بود. با اینکه نام اونرو میدونیم اما هنوز کاربرد دقیق آن مشخص نشده بود که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.

بر اساس گزارشی که در بلومبرگ آورده شده، کاربرد دکمه کپچر ضبط سریع ویدیو خواهد بود. گزارشگر بلومبرگ می‌گوید «آیفون ۱۶ دارای یک دکمه فیزیکی اضافه خواهد بود که ویژه ضبط ویدیو است»، پیشتر گزارش هایی از افزوده شدن این دکمه به بدنه ایفون ۱۶ جدید دیده شده بود اما کاربرد دقیق آن روشن نبود.

البته پیشتر هم ما در خبر آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس: آنچه تاکنون لو رفته و می‌دانیم نیز به این موضوع پرداخته بودیم، همچنین به جوهایی که قرار است این دکمه قرار بگیرد نیز اشاره کردیم که در سمت راست پایین بدنه یعنی پایین‌تر از خاموش/روشن گوشی قرار خواهد گرفت.

با اینکه می‌گوییم دکمه کپچر یک دکمه است اما کارکرد آن به صورت مکانیکی نبوده و بر اساس فشار وارده عمل می‌کند، مانند دکمه هوم آیفون ۷ و تفاوت آن با دکمه هوم آیفون ۶، این دکمه همچنین دارای یک سنسور فشار سنج خواهد بود که فشار وارد را بررسی می‌کند.

و بر این اساس ممکن است به تعداد دفعات و یا میزان فشار دکمه حساس باشد این گونه که برای نمونه اگر دو بار آرام دکمه را فشار دهید عکس بگیرد و اگر یک بار به محکمی دکمه را نگه دارید شروع به ضبط ویدیو کند، اما همه این‌ها پیش‌بینی‌های روی کاغذ است.

دکمه کپچر در تمام مدل‌های آیفون ۱۶ و همچین هدست‌های ویژن پرو خواهد بود و گویا اپل قصد دارد روی ضبط ویدیو آسان کار کند و آن را هرچه راحت‌تر در دسترس کاربران خود قرار دهد.