نشانگر میزان بروز رسانی آی او اس در گوشی‌های آیفون اپل نشان می‌دهد که کاربران کمتری تمایل به به روز رسانی به نسخه iOS ۱۷ هستند و در برابر آن کاربران بیشتری سیستم عامل گوشی خود را در نسخه پیشین یعنی iOS ۱۶ به روز رسانی کرده‌اند.

بر اساس جزئیات در دسترس از میزان استفاده از آیپد او اس و ios، و بر پایه برنامه‌هایی که با اپ استور سر و کار دارند، فرصتی به دست می‌آید تا میزان استفاده از برنامه‌های گوناگون در نسخه‌ ۱۷ ‏ios را بررسی کنیم. نتایج نشان دهنده آن است که نسبت به سال گذشته که iOS ۱۶ منتشر شده بود، نسخه امسال آن یعنی iOS ۱۷ توجه کمتری را به خود اختصاص داده است.

همچنین بر اساس میزان استفاده نشان داده شده که تا چهارم فوریه ۲۰۲۴، ۷۶ درصد آیفون‌هایی که در ۴ سال گذشته تولید شده‌اند به iOS ۱۷ به روز رسانی کرده اند، اما سهم ۲۴ درصد دیگر با نسخه‌های دیگر است به ترتیب ۲۰ درصد از دستگاه‌ها هنوز روی iOS ۱۶ هستند و ۴ درصد دیگر بر روی نسخه‌های قدیمی‌تر یعنی ۱۵ هستند. این در برابر آمار سال گذشته که نشان می‌داد ۸۱ درصد از دستگاه‌هایی که در حداکثر ۴ سال از عمرشان گذشته بود به iOS ۱۶ یعنی آخرین نسخه آن زمان به روز رسانی کرده و تنها ۱۹ درصد دستگاه‌ها به این نسخه به روز رسانی نکرده بودند که ۱۵ درصد آنها iOS ۱۵ داشته و ۴ درصد دیگر نسخه‌های قدیمی‌تر را استفاده می‌کردند.

همچنین بر اساس دستگاه‌هایی که با اپ استور سر و کار داشته‌اند، آمار امسال نشان می‌دهد که ۶۶ درصد این دستگاه‌ها ه iOS ۱۷ داشته ۲۳ درصد نسخه ۱۶ و ۱۱ درصد آن نیز نسخه‌های قدیمی‌تر بوده‌اند. حتی از این نظر نیز کاربران آیفون نسبت به  گذشته تنبل‌تر شدند چرا که در سال گذشته ۷۲ درصد دستگاه‌ها iOS ۱۶ داشته و ۲۰ درصد آنها iOS ۱۵ داشته‌اند.



این آمار نشان می‌دهد که تعداد بیشتری از کاربران نسخه سیستم عامل گوشی خود را در سال گذشته به iOS ۱۶ نسبت به امسال و به نسخه ‏ios ۱۷ به روز رسانی کرده بود