بروزرسانی iOS 17.2 با تغییرات بزرگ و جدید از جمله اَپ Journal و آپشن‌هایی برای iPhone 15 Pro منتشر شد، اپل در حال آماده سازی آپدیت جدیدی است که مجموعه‌ای از آپشن‌های نوین را برای صاحبان ایفون به ارمغان می‌آورد.

زمانی که اپل برای اولین بار در ماه ژوئن به روز رسانی اصلی iOS 17 خود را به نمایش گذاشت، برخی از این ابزارها، مانند برنامه Journal معرفی شدند که از یادگیری هوش ساختگی برای درک کارهایی که افراد در یک روز انجام داده‌اند، استفاده کرده و آنها را تشویق می‌کند تا در مورد فعالیت‌های خود بنویسند و آنها را به خاطر بسپارند.


برخی از این قابلیت‌های جدید بسیار ویژه هستند. همچون آپدیت دکمه اکشن در آیفون 15 Pro که اکنون، کاربران می‌توانند با فشردن این دکمه، به ترجمه سریع دسترسی داشته باشند. فقط کافیست تا فرد این دکمه را بفشارد، پنجره‌ای باز شده و به کاربر اجازه می‌دهد متن را به زبان دیگری بیان کند.

دکمه اکشن ماه گذشته با مدل‌های پرو آیفون 15، به عنوان جایگزینی برای سوئیچ بی صدا معرفی شد که حالا با وجود این دکمه می‌توان هر فعالیتی انجام داد. اپل در آن زمان نگفت که قصد دارد کاربردهای جدیدی را برای این دکمه معرفی کند.


آپدیت جدید همچنین به افراد این امکان را می‌دهد تا استیکرهایی را به عنوان واکنش به پیام‌ها اضافه کنند، در لیست‌های پخش Apple Music همکاری کنند، برنامه Apple TV و برخی ویجت‌ها را دوباره طراحی کنند و موارد دیگر.

 iOS 17.2 به عنوان آپدیت توسعه نسخه بتا این هفته منتشر شد. احتمالاً در نوامبر یا دسامبر به گوشی‌های همه کاربران راه پیدا می‌کند ولی در صورت عجله داشتن، شما می‌توانید با ثبت نام در کانال بتای عمومی اپل زودتر آن را دریافت کنید.

افرادی که به‌روزرسانی‌های عمومی را دریافت می‌کنند، این هفته آپدیت خود را به شکل iOS 17.1 دریافت کردند. اما تغییرات ایجاد شده با این به‌روزرسانی محدودتر هستند، همانند تنظیمات جدید برای حالت StandBy که با کنار هم قرار گرفتن دو گوشی امکان اشتراک اطلاعات را می‌دهد و بهینه سازی AirDrop که حتی با جدا شدن دو گوشی، از طریق اینترنت به شما این اجازه را می‌دهد تا به انتقال اطلاعات خود ادامه دهید.